Algoritme
Het Instagram algoritme kiest welke content er eerder in de tijdlijn verschijnt, wie er in de explore feed komt en of je bij de Top Posts van de Hashtags komt.
laat het algoritme voor je werken
De missie van Instagram is: “to capture and share the world’s moments.”
Instagram wil dat jij actief bent op het platform om zo weer andere gebruikers actief te houden. Samen helpen we dus aan de missie van Instagram. Het algoritme van Instagram is gemaakt om jou de beste foto’s te laten zien die bij jouw interesse passen.
Daarom is het dus belangrijk om de juiste hashtags voor jouw doelgroep te gebruiken. Zo weet Instagram waar jouw foto over gaat. Zodra iemand iets van bovenstaande dingen heeft gedaan dan wordt jouw content de volgende keer weer aan dezelfde persoon getoond.
Leuk, maar hoe krijg je nieuwe mensen naar jouw account? Focus op interactie. Je wilt interactie uitlokken zodat er gesprekken onder jouw foto’s ontstaan.
Denk dus verder dan alleen jouw informatie delen, maar kijk naar nieuwe manieren om content te maken. Zodra iemand een emotie bij jouw post voelt zullen ze iets liken of reageren.
Voorbeeld:
Foto van een product met de vraag: Wie zou dit wel willen hebben -> Tag die persoon hieronder
Foto van twee opties met de vraag: Welke kies jij?
Foto van een quote met de vraag: aan wie moet jij denken als je dit leest?
Maak vragen altijd makkelijk te
beantwoorden en stel geen meerdere vragen aan het eind van een post.
https://youtu.be/9E5hTRlP_H4